måndag 3 februari 2014

Om Fröken Frimans krig tredje avsnitt

Jag har tittat på sista avsnitt  av serien hemma för två dagar sedan. Jag tyckte väldigt mycket om serien eftersom Dagmar och hennes vänner kunde nå sina mål och drömmar, där dem öppnade en egen butik och arbetade. I denna serie kan man se skillnader mellan gamla samhället och i dagens samhälle speciellt kvinnornas roll i samhället.

Det var oartigt när Kinna sa till Dagmar att Jon stal våra pengar i kassan och Jons flickvän som hette Tora lyssnade på dem och hon blev båda arg och besviken på honom, men sedan hittade Kinna pengarna i kassan. I denna serie så tog Kinna några gånger förhastiga slutsatser exempelvis när hon sa till Dagmar att Jon stal pengarna från kassan man måste vara säker om någonting sedan beslutar man tycker jag.
Det var fint när Axel gav Lottie tillstånd att arbeta men det var finare när Lottie kämpade mycket att nå sitt mål tycker jag. Äntligen kunde Dagmar fostra Gunnar efter hans pappas död.
Jag tyckte den här serien var mycket bra även skådespelarna var duktiga och det  var bra kvalité på serien det borde finnas mer serier av denna typ.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att din rubrik är inte så mycket vikt att kunna imponera läsaren. Jag tror att du måste tänka först på en fantastiskt rubrik eftersom du har skrivit mycket bra om serien och jag vill säga att rubriken är jätte viktig för läsaren.

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket min vän att du har kommenterat om det och jag ska tänka på det nästa gång som du har skrivit om rubriken. jag tror också att rubriken är jätte viktig för läsaren.

    SvaraRadera