måndag 3 februari 2014

Om fröken dagman andra avsnittet


Förra veckan tittade Jag, mina klasskamrater och min lärare på filmen andra avsnitt som hette Fröken firmans krig. Det var jättekul när vi tittade på filmen tillsammans.
Jag vill faktiskt säga att Dagmar var starkare och envis i andra avsnitt eftersom hon inte ville ge upp sina idéer.
Alla männen ville inte att Dagmar och hennes vänner skulle öppna den konsumentbutikenbland annat Frithiof. Det fanns två orsaker att Frithiof inte ville att de skulle öppna enkonsumentbutikEftersom för det första var de kvinnor och för det andra han hade en konsument mittemot deras konsument. 
Dagmar blev förälskad igen med en gammal pojkvän som hette Ruben och hon skulle gifta sig med Ruben eftersom Hon älskade och förlovade sig med honom en gång för länge sen,samt hon ville uppfostra Gunnar. Men jag tror att hon inte hinner gifta sig med Ruben eftersom han kanske kommer att dö i nästa avsnitt.
Jag vill bara tacka för att ni visade den fantastiska serien som hette Fröken Frimans Krig.
Dagmar var klok, unik, envis, mänsklig och ärlig. Hon kämpade för kvinnosaken, för bättre undervisning, för kampen mot fattigdomen, tycker jag
Jag tror att när kvinnorna är fria ska de hjälpa alla kvinnorna, barnen och även männen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar