måndag 3 februari 2014

Om Fröken frimans krig första avsnittet


Jag har tittat på serien ” fröken frimans krig ” som är 3 avsnitt,  denna serie tyckte jag mycket om eftersom det verkligen finns flera olika budskap i den serien bland annat om kärlek, kvinnas rösträtt.

Jag vill berätta kort om serien. Det fanns en klok kvinna i serien som hette Dagman och hon var smart och barmhärtig och hjälpsam. exempelvis när en pojke som hette Gunnar hade stulit med sig en flaska mjölk hon följde efter Gunnar sen såg hon hans yngre bror som var jättesjuk sen skötte hon om honom men tyvärr han dog eftersom han hade tuberkulos.

Hon var även jätte aktiv och ville inte att kvinnorna skulle bara vara hemma och ta hand sina barn, laga mat och städa, tvärtom hon ville att kvinnorna skulle komma in i samhällen som mänDärför funderade hon över att öppna en förening för kvinnor och sen kunde hon samla några kvinnor som hette Kinna, Lottie, Emmy, Alma och Tora för att öppna enkonsumentförening och sen de jobbade och kämpade tillsammans eftersom de skulle få sina rättigheter.
Jag tycker att det finns stora skillnaden mellan mellanöstern och västerland speciell kvinnors rättigheterJag har målat några tavlor som lyfter fram kvinnors rättigheter i samhället vilket, därför vill jag sända detta budskap till samhället för kvinnor är en viktig del av samhället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar