måndag 10 februari 2014

En man som heter Ove

Min lärare som heter Stina har berättat om hur man ska beskriva en bokomslag. Jag, mina vänner och Stina har diskuterat med varandra om hur man ska beskriva en bokomslag, sedan har vi beskrivit en bokomslag som heter" En man som heter Ove".
Jag ska berätta och beskriva om den bokomslagen. Jag tror att den romanen handlar om många saker  bland annat hjälpsam, kärlek och händighet. Jag tror att Ove är 60 år gammal, han är ogift och bor i Sverige i Stockholm. Jag tror att Ove är en man som man tycker inte om till en början, men i slutet kommer  läsaren att tycka om den mannen. Sedan tror jag att det här är en berättelse för vuxna. Jag har tyvärr inte läst den boken men jag vill gärna läsa den boken.

2 kommentarer:

  1. Intressant! Jag tycker speciellt om meningen: "Jag tror att Ove är en man som man inte tycker om till en början, men i slutet kommer läsaren att tycka om den mannen." Vi får se. Undrar vad det i så fall är som gör att man inte gillar Ove, och vad det är som får oss att gilla honom sedan.

    SvaraRadera
  2. Tack Stina! Vi ska se tillsammans.

    SvaraRadera