fredag 14 februari 2014



Min roll som "Ove" 

Jag, mina vänner som heter Rehale och Leila samt min lärare studerade tillsammans idag, två eller tre studenter dramatisera det första kapitlet tillsammans som handlade om "Ove i datoraffären".
 
 Jag och mina vänner har läste en boken först som heter ”En man som heter Ove” sedan skrev vi en dialog tillsammans för våra roller samtidigt har vi tränat med uttal, det fanns två grupper och jag var med Rahele och Leila. Sedan spelade vi upp tillsammans våra roller.

  
Jag tror om man jobbar med varandra i grupp det är jätte bra eftersom man kan känna gemenskap med varandra. Därefter medan man arbetar i grupp kan man etablera kontakt med andra klasskamrater.
Jag har spelat upp idag, det var både kul och konstigt eftersom jag spelade Ove som vare arg det kändes konstig att spela den rollen.  Jag spelade upp två gånger för knappt tio år sedan. När man spelar teater först blir man stressad och nervös men med tiden blir man duktigare.
Jag tror att det var jättebra att vi hade den här lektionen idag, man kan våga prata lite högt.


1 kommentar:

  1. Bra att du kom igång att prata inför gruppen. Jag kan tänka mig att det var konstigt att spela Ove, han är ju en väldigt speciell person.

    SvaraRadera